Limba și literatura română pentru clasele V-VIII

Fotografia mea
Găsiți pe această pagină de blog noțiuni explicate simplu, logic și clar, exerciții rezolvate în comentarii, modele de rezolvare a exercițiilor de la E.N. pe itemi, lecturi suplimentare necesare, rezumate, exemplificarea valorilor regăsite în textele literare studiate în gimnaziu și multe altele utile studiului limbii române. Pe scurt, aveți aici toate pârghiile necesare pentru a vă pregăti pentru evaluare. Pentru o vizualizare detaliată a materialelor, afișați vizualizarea pentru web, pe care o regăsiți la subsolul paginii!

Faceți căutări pe acest blog

09 decembrie 2025

Evaluare.Clasa a VII-a.Unitatea 2

 Se dau fragmentele:

1.      ,,IANKE: Ei, așa o bucurie face s-o împart și la alții...Hai, hai să te vadă și păcătosul acela de Take , și Cadâr..”

2.      ,,Avea o barbă cât toate zilele, cred că ar fi încăput un cuib de pitulice acolo, o barbă cu fire albe și negre foarte crețe, iar deasupra ochilor, sprâncenele erau ca streșinile de la casa noastră.  Din mijlocul bărbii apărea o gură mucalită, care-și ținea râsul prizonier în interior, iar ochii străluceau de luminițe cum rareori am văzut.”

A. 

1. Analizează predicatele subliniate în fragmentele de mai sus.                                              8 puncte

2. Rescrie enunțul de mai jos, corectând greșelile de orice natură:                                       6 puncte

,,Dragele mele colege v-oi pleca în tabăra de vară cu un sinplu ruxac și știu că a-ți veni și voi cu mine.”

3. Precizează valoarea (predicativă, copulativă, auxiliară) verbului ,,a fi” din enunțurile următoare: 

Voi fi  pregătit pentru testul de mâine.....................................................

Ați fi venit mai repede de vă anunțam....................................................

Petrecerea burlacilor este într-o zi de joi..................................................                                     6 puncte

4.Subliniază predicatele și precizează felul lor:                                                                        6 puncte

Mama a fost învățătoare la o școală din provincie.................................................

Ion a devenit foarte competent la citit și la scris........................................................

Prietena mea rămâne la mine în seara asta...........................................................

5. Analizează cuvintele scrise îngroșat în propozițiile de mai jos:                                          8 puncte

a. Citind cu atenție, ai înțeles mai bine subiectul narațiunii.

d. Pentru a ajunge la timp, trebuie să pornești mai repede.

6. Identifică trei verbe de conjugări diferite din textele de mai sus pe care le vei preciza.    6 puncte

7. Indică felul circumstanțialelor evidențiate în enunțurile următoare:                                 6 puncte

a. Alerga prin pădure în fiecare dimineață..................................................

b. Subliniind predicatele, îți vei da seama câte propoziții sunt..............................................

8. Conjugă verbul ,,a vorbi” la cele patru forme verbale nepersonale pe care le vei preciza.      4 puncte

B. ( 30 puncte )  Caracterizați, în minim 15 rânduri, personajul Popa Tanda din opera cu același nume de Ioan Slavici. Vei avea în vedere precizarea datelor de identificare a personajului, precizarea a două trăsături morale și a două mijloace de caracterizare diferite, respectarea normelor de ortografie și de punctuație, lizibilitatea. Punctajul pentru redactare ( 8 p ) îl primești doar dacă respecți limita impusă.

Din oficiu 20 puncte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu