Limba și literatura română pentru clasele V-VIII

Fotografia mea
Găsiți pe această pagină de blog noțiuni explicate simplu, logic și clar, exerciții rezolvate în comentarii, modele de rezolvare a exercițiilor de la E.N. pe itemi, lecturi suplimentare necesare, rezumate, exemplificarea valorilor regăsite în textele literare studiate în gimnaziu și multe altele utile studiului limbii române. Pe scurt, aveți aici toate pârghiile necesare pentru a vă pregăti pentru evaluare. Pentru o vizualizare detaliată a materialelor, afișați vizualizarea pentru web, pe care o regăsiți la subsolul paginii!

Faceți căutări pe acest blog

19 ianuarie 2021

,,Vizită” de I.L.Caragiale

 M-am dus de Sf. Ion să fac o vizită doamnei Maria Popescu, o veche prietenă, ca s-o felicit pentru onomastica unicului său fiu, Ionel Popescu, un copilaș foarte drăguț de vreo opt anișori. N-am voit să merg cu mâna goală și i-am dus băiețelului o minge foarte mare de cauciuc și foarte elastică. Atențiunea mea a făcut mare plăcere amicei mele și mai ales copilului, pe care l-am găsit îmbrăcat ca maior de roșiori în uniformă de mare ținută. După formalitățile de rigoare, am început să convorbim despre vreme, despre sorții agriculturii, — d-l Popescu tatăl este mare agricultor, — despre criză șcl. Am observat doamnei Popescu că în anul acesta nu se prea vede la plimbare, la teatru, la petreceri... Doamna mi-a răspuns că de la o vreme i se urăște chiar unei femei cu petrecerile, mai ales când are copii.

— Să-ți spun drept, cât era Ionel mititel, mai mergea; acu, de când s-a făcut băiat mare, trebuie să mă ocup eu de el; trebuie să-i fac educația. Și nu știți d-voastră bărbații cât timp îi ia unei femei educația unui copil, mai ales când mama nu vrea să-l lase fără educație!

Pe când doamna Popescu îmi expune părerile ei sănătoase în privința educației copiilor, auzim dintr-o odaie de alături o voce răgușită de femeie bătrână:

— Uite, coniță, Ionel nu s-astâmpără!

— Ionel! strigă madam Popescu. Ionel! vin' la mama!

Apoi, cătră mine încet:

— Nu știi ce ștrengar se face... și deștept...

Dar vocea de dincolo adaogă:

— Coniță ! uite Ionel! vrea să-mi răstoarne mașina !... Astâmpără-te, că te arzi!

— Ionel! strigă iar madam Popescu; Ionel ! vin' la mama!

— Sări, coniță! varsă spirtul! s-aprinde!

— Ionel! strigă iar mama, și se scoală repede să meargă după el. Dar pe când vrea să iasă pe ușe, apare micul maior de roșiori cu sabia scoasă și-i oprește trecerea, luând o poză foarte marțială. Mama ia pe maiorul în brațe și-l sărută...

— Nu ți-am spus să nu te mai apropii de mașină când face cafea, că daca te-aprinzi, moare mama? Vrei să moară mama?

— Dar — întrerup eu — pentru cine ați poruncit cafea, madam. Popescu?

— Pentru dumneata.

— Da de ce vă mai supărați?

— Da ce supărare!

Madam Popescu mai sărută o dată dulce pe maiorașul, îl scuipă, să nu-l deoache, și-l lasă jos. El a pus sabia în teacă, salută militărește și merge într-un colț al salonului unde, pe două mese, pe canapea, pe foteluri și pe jos, stau grămădite fel de fel de jucării. Dintre toate, maiorul alege o trâmbiță și o tobă. Atârnă toba de gât, suie pe un superb cal vânăt rotat, pune trâmbița la gură și, legănându-se călare, începe să bată toba cu o mână și să sufle-n trâmbiță. Madam Popescu îmi spune ceva; eu n-aud nimica. Îi răspund totuși că nu cred să mai ție mult gerul așa de aspru; ea n-aude nimica.

— Ionel! Ionel!! Ionel!!! Du-te dincolo, mamă; spargi urechile dumnealui! Nu e frumos, când sunt musafiri!

Iar eu, profitând de un moment când trâmbița și toba tac, adaog:

— Și pe urmă, d-ta ești roșior, în cavalerie.

— Maior! strigă mândrul militar.

— Tocmai! zic eu. La cavalerie nu e tobă; și maiorul nu cântă cu trâmbița; cu trâmbița cântă numai gradele inferioare; maiorul comandă și merge-n fruntea soldaților cu sabia scoasă.

Explicația mea prinde bine. Maiorul descalică, scoate de după gît toba, pe care o trântește cât colo; asemenea și trâmbița. Apoi începe să comande:

— Înainte! marș!

Și cu sabia scoasă, începe să atace strașnic tot ce-ntâlnește-n cale. În momentul acesta, jupâneasa cea răgușită intră cu tava aducând dulceață și cafele. Cum o vede, maiorul se oprește o clipă, ca și cum ar vrea să se reculeagă fiind surprins de inamic. Clipa însă de reculegere trece ca o clipă, și maiorul, dând un răcnet suprem de asalt, se repede asupra inamicului. Inamicul dă un țipăt de desperare.

— Ține-l, coniță, că mă dă jos cu tava!

Madam Popescu se repede să taie drumul maiorului, care, în furia atacului, nu mai vede nimic înaintea lui. Jupâneasa este salvată; dar madam Popescu, deoarece a avut imprudența să iasă din neutralitate și să intervie în război, primește în obraz, dedesubtul ochiului drept, o puternică lovitură de spadă.

— Vezi? vezi, dacă faci nebunii? era să-mi scoți ochiul... Ți-ar fi plăcut să mă omori? Sărută-mă, să-mi treacă și să te iert!

Maiorul sare de gâtul mamei și o sărută... Mamei îi trece; iar eu, după ce am luat dulceața, mă pregătesc să sorb din cafea...

— Nu vă supără fumul de tutun? întreb eu pe madam Popescu.

— Vai de mine! la noi se fumează... Bărbatu-meu fumează... și... dumnealui... mi se pare că-i cam place.

Și zicând „dumnealui", mama mi-arată râzând pe domnul maior.

— A! zic eu, și dumnealui?

— Da, da, dumnealui! să-l vezi ce caraghios e cu țigara-n gură, să te prăpădești de râs... ca un om mare...

— A! asta nu e bine, domnule maior, zic eu; tutunul este o otravă...

— Da tu de ce tragi? mă-ntrerupe maiorul lucrând cu lingura în cheseaua de dulceață...

— Ajunge, Ionel! destulă dulceață, mamă! iar te-apucă stomacul...

Maiorul ascultă, după ce mai ia încă vreo trei-patru lingurițe, apoi iese cu cheseaua în vestibul.

— Unde te duci? întreabă mama.

— Viu acu! răspunde Ionel.

După un moment, se-ntoarce cu cheseaua goală; o pune pe o masă, se apropie de mine, îmi ia de pe mescioară tabacherea cu țigarete regale, scoate una, o pune în gură și mă salută militărește, ca orice soldat care cere unui țivil să-i împrumute foc. Eu nu știu ce trebuie să fac. Mama, râzând, îmi face cu ochiul și mă-ndeamnă să servesc pe domnul maior. Întind țigareta mea, militarul o aprinde pe a lui și, fumând, ca orice militar, se plimbă foarte grav de colo până colo. Eu nu-l pot admira îndestul, pe când mama îl scuipă, să nu-l deoache, și îmi zice:

— Scuipă-l, să nu mi-l deochi!

Maiorul și-a fumat țigareta până la carton. Apoi se repede la mingea pe care i-am adus-o eu și-ncepe s-o trântească. Mingea sare până la policandrul din tavanul salonului, unde turbură grozav liniștea ciucurilor de cristal.

— Ionel! astâmpără-te, mamă! Ai să spargi ceva... Vrei să mă superi? vrei să moară mama?

Dar maiorul s-a-ndârjit asupra ghiulelei săltătoare, care i-a scăpat din mână: o trântește cu mult necaz de parchet. Eu aduc spre gură ceașca, dar, vorba francezului, entre la coupe et les lèvres… 4 mingea îmi zboară din mână ceașca, opărindu-mă cu cafeaua, care se varsă pe pantalonii mei de vizită, culoarea oului de rață.

— Ai văzut ce-ai făcut?... Nu ți-am spus să te-astâmperi... Vezi? ai supărat pe domnul!... altadată n-o să-ți mai aducă nici o jucărie! Apoi, întorcându-se către mine, cu multă bunătate:

— Nu e nimic! iese... Cafeaua nu pătează! iese cu nițică apă caldă!... Dar n-apucă să termine, și deodată o văd schimbându-se la față ca de o adâncă groază. Apoi dă un țipăt și, ridicându-se de pe scaun:

— Ionel! mamă! ce ai?

Mă-ntorc și văz pe maiorul, alb ca varul, cu ochii pierduți și cu drăgălașa lui figură strâmbată. Mama se repede spre el, dar până să facă un pas, maiorul cade lat.

— Vai de mine! țipă mama. E rău copilului!... Ajutor! moare copilul!

Ridic pe maiorul, îi deschei repede mondirul la gât și la piept.

— Nu-i nimica! zic eu. Apă rece!

Îl stropesc bine, pe când mama pierdută își smulge părul.

— Vezi, domnule maior? îl întreb eu după ce-și mai vine în fire; vezi? Nu ți-am spus eu că tutunul nu e lucru bun? Altdată să nu mai fumezi!

Am lăsat pe madam Popescu liniștită cu scumpul ei maior afară din orice stare alarmantă, și am ieșit. Mi-am pus șoșonii și paltonul și am plecat. Când am ajuns acasă, am înțeles de ce maiorul ieșise un moment cu cheseaua în vestibul — ca să-mi toarne dulceață în șoșoni.

12 septembrie 2020

Sesta lezione. L” articolo determinativo per nomi femminili

 

    I nomi con articolo determinativo individuano l'oggetto che definiscono, si sa esattamente di quale oggetto si tratta.

 Articolul hotărât este alcătuit din litere sau grupuri de litere care se adaugă la finalul cuvântului.

L'articolo determinativo è costituito da lettere o gruppi di lettere che vengono aggiunti alla fine della parola.

 Are forme specifice în funcție de caz, număr și gen.

Ha forme specifiche a seconda del caso, del numero e del genere.

   

     

                            Exemple pentru substantive feminine/ Esempi per nomi femminili

 

                 1. Nominativo- parole che rispondono  alla domanda chi? chi e? e  nella frase compiono la funzione di  soggetto.

Mama spală vasele. Mia madre lava i piatti.

Mamele noastre stau la poveşti. Le nostre madri raccontano storie.(Chiacchierano)

Pisica doarme pe canapea. Il gatto dorme sul divano.

Pisicile iubesc căldura. I gatti amano il caldo.

Ioana este prietena mea. Ioana è mia amica.

Ele sunt prietenele mele. Esse sono le mie amiche.

 2. Accusativo- risponde alle domande : che cosa? chi? su che cosa? con chi? con che cosa? di che cosa? Ecc.

Am aranjat camera copilului. Ho sistemato la stanza del bambino.

Am udat floarea dimineaţă. Ho innaffiato il fiore al mattino.

Am udat florile dimineaţă. Ho innaffiato i fiori al mattino.

Am citit piesa de teatru.Ho letto la commedia.

Am citit piesele de teatru. Ho letto le commedie.

 

   3. Genitivo - risponde alla domanda: di chi? 

A venit mama fetei. La madre della ragazza è venuta.

A venit mama fetelor. La madre delle ragazze è venuta.

Blana pisicii strălucește. Il pelo del gatto brilla.

Am adus mâncare pisicilor.Ho portato del cibo ai gatti.

Petalele florii au căzut.I petali del fiore sono caduti.

Petalele florilor au căzut. I petali dei fiori sono caduti.

4. Dativo - risponde alla domanda:  a chi?

 

I-am cumpărat mamei un cadou. Ho comprato un regalo a mia madre.

Am desenat mamelor portrete. Ho disegnato alle madri ritratti.

Am adus mâncare pisicii /pisicilor. Ho portato del cibo al gatto/ ai gatti.

 5. Vocativo- è il caso in cui ci rivolgiamo direttamente a qualcuno

 

Mama, mă ajuți?  Mamma, mi aiuti?

Fetelor, veniți cu mine la cinema? Ragazze, venite con me al cinema?

 

Test

Pune articole hotărâte corecte la următoarele substantive feminine:

Metti articoli determinativi corretti nei seguenti nomi femminili:

 

13 august 2020

31 espressioni idiomatiche rumene divertenti tradotte in italiano

 1. A face pe cineva cu ou şi cu oţet- a certa, a mustra

 Fare qualcuno con uovo e aceto - litigare, rimproverare
2. A duce cu preşul – a păcăli, a duce pe cineva cu vorba

 Portare qualquno con il tappetino -  ingannare,  prendere qualcuno con il passaparola
3. A se uita ca mâţa în calendar – a privi la ceva fără a pricepe nimic

Guardare come un gatto nel calendario - guardare qualcosa senza capire nulla
4. A fi prins cu mâța-n sac - a fi prins cu minciuna (înșelând)

Essere catturato con il gatto nell sacchetto - essere catturati con una bugia (barare)
5. A umbla cu cioara vopsită – a fi necinstit, a fi incorect

Camminare con il corvo dipinto -  essere disonesto,  essere scorretto
6. A trece ca Vodă prin lobodă – a umbla peste tot, fără nicio piedică

Passare come  Voda attraverso il lupo - camminare ovunque, senza alcun ostacolo
7. A pune cu botul pe labe - a pune pe cineva la respect

Mettere con il muso in piedi – farsi rispettare
8. S-a dus bou şi s-a întors vacă - a pleca să se instruiască sau să lămurească o problemă şi se întoarce mai puţin instruit sau lămurit decât a plecat

 Andò bue e tornò  mucca - andare a chiarire un problema e tornare meno  chiarito di quanto non fosse partito
9. A face capul calendar – a zăpăci pe cineva spunându-i  foarte multe lucruri

 Fare la testa  un calendario:  fare confondere qualcuno dicendo molte cose
10. A duce cu zăhărelul – a înşela, a amăgi cu promisiuni false

 Portare con lo zuccherino - ingannare, ingannare con false promesse
11. A se uita ca viţelul la poartă nouă -  a se uita  uimit, nedumerit, dezorientat , în faţa unei situaţii noi şi neaşteptate, căreia nu-i poţi face faţă

Guardare come un vitello al nuovo cancello – guardare stupiti, perplessi, disorientati , di fronte a una situazione nuova e inaspettata, che non si può affrontare

12.  A fi prins cu mâța-n sac - a fi prins cu minciuna (înșelând)

Essere catturati con il gatto nell sacchetto - essere catturati con una bugia (barare)
13. Înalt ca bradul, prost ca gardul – superioritatea fizică este inutilă fără inteligenţă

Alto come un abete, stupido come un recinto- la superiorità fisica è inutile senza intelligenza

14. A ploua în gură – a-i fi poftă

Piovere nella bocca- avere voglia di qualcosa(cibi)
15. A-i sări muştarul - a se enerva

Saltargli il senape- arrabbiarsi
16. A scoate din pepeni pe cineva- a enerva, a înfuria

Tirare fuori dall’anguria- infastidire, arabbiare
17. A ajunge cuțitul la os - a ajunge într-o situație limită

Raggiungere il coltello fino all'osso – raggiungere ad una situazione limite
18. A băga mâna în foc (pentru cineva) - a garanta, a avea încredere în cineva

Mettere una mano nel fuoco (per qualcuno) - garantire, avere fiduccia in qualquno
19. A se sparge în figuri - a se da mare

Rompersi in figuraccia - darsi grandi
20. A sta de șase - a sta de pază

Stare di sei - fare la guardia
21. A scăpat de dracu' și a dat de tată-su - a da peste un rău și mai mare

 Fuggì dall'diavolo e trovo il suo padre -  incontrare un male ancora maggiore
22. A ajuns la sapă de lemn - a ajuns sărac

Arrivato a  zappa di legno - divento povero
23. A avea o piatră pe inimă - a avea un mare necaz sau frământare

Avere una pietra sul cuore - avere grossi problemi o tumulti
24. A împroșca cu noroi - a aduce acuzații fără bază cu scopul de a compromite reputația cuiva
Fangosciare  qualquno- fare accuse infondate per compromettere la reputazione di qualquno
25. A se duce pe Apa S
âmbeteia pierde, a disparea

Andare sull' Acqua di sabato - sparire, perdersi.

26. La Paştele Cailor- într-un viitor foarte îndepărtat sau niciodată

Alla Pasqua dei cavalli - cioè in un futuro molto lontano o mai
27. C
ând va zbura porcul- niciodată

Quando vola  il maiale - mai
28. P
ână în pânzele albe- a nu renunţa, fără limite, la infinit

Fino alle tele bianche - non arrendersi, indefinitamente
29. Din fa
ţă  liceu, din spate muzeu- se spune despre o femeie care arată  din spate foarte tânără 

Di fronte liceo, di dietro  museo - espressione per metà ammirativa e per metà peggiorativa, l'espressione è usata per descrivere una donna che si avvicina alla vecchiaia ma ha un corpo ben conservato e, vista da dietro, sembra più giovane che in realtà
30. Tuf
ă de Veneţia- ignorant,  prost

Cespuglio di Venezia - ignorante, uno che non sa nulla
31. Dus cu pluta- nebun

Andato con il  sughero; Andato con lo stregone- pazzo, fuori di testa                                                                                 

 

16 decembrie 2010

Quinta lezione. L' articolo determinativo per nomi maschili

ARTICOLUL. L'ARTICOLO

Cuvintele se folosesc în vorbire cu articol sau fără articol, adică substantivele pot fi articulate sau nearticulate. 
Le parole sono usate nel discorso con l'articolo o senza articolo, cioè i nomi possono essere articolati o non articolati.
In dicționare cuvintele sunt nearticulate.
Nei dizionari le parole non sono articolate.

    Esistono quattro tipi di articolo:
-determinativo
-indeterminativo
-possessivo
-dimostrativo.

1. ARTICOLO DETERMINATIVO (per nomi maschili)

    I nomi con articolo determinativo individuano l'oggetto che definiscono, si sa esattamente di quale oggetto si tratta.

Articolul hotărât este alcătuit din litere sau grupuri de litere care se adaugă la finalul cuvântului.
L'articolo determinativo è costituito da lettere o gruppi di lettere che vengono aggiunti alla fine della parola.

Are forme specifice în funcție de caz, număr și gen.
Ha forme specifiche a seconda del caso, del numero e del genere.
   
     
                            Exemple pentru substantive masculine/ Esempi per nomi maschili

        1. Nominativo- parole che rispondono  alla domanda chi? chi e? e  nella frase compiono la funzione di  soggetto.


Băiatul  merge la magazin.  Il ragazzo va al negozio.
Băieții merg la magazin. I ragazzi vanno al negozio.
Tata este doctor. Il papà è  dottore.
Tații noștri vin la școală.I nostri padri vengono a scuola.
Cade pereteleIl muro sta cadendo.
Pereții sunt vechi.I muri sono vecchi.
El este prietenul meu. Lui e il mio amico.
Ei sunt prietenii mei. Loro sono i miei amici.

 *Osservi che la parola băiat finisce in consonante t e non puo ricevere l'articolo determinativo subito dopo, perche non si puo pronunciare băiatl, allora queste parole ricevono la vocale u che fa il legame tramite parola e l'articolo.

        2. Accusativo- risponde alle domande : che cosachisu che cosacon chicon che cosa? di che cosa? Ecc.


Se vede cu ochiul liber .Può essere visto ad occhio nudo.
Râde cu ochii. Ride con gli occhi.
A pus apă pentru câinele său. Ha messo l'acqua per il suo cane.
Vorbește despre câiniii. Parla dei suoi cani.
Fac totul pentru tataFaccio di tutto per il mio padre.
Fetele seamănă cu tații.Le figlie assomigliano ai padri.

       3. Genitivo - risponde alla domanda: di chi? 


Mama băiatului este doctoriță. La madre del ragazzo è  dottoressa.
Mingea băieților s-a spart. La palla dei ragazzi si è rotta.
Are culoarea ochiului verde. Ha il colore del occhio verde.
Culoarea ochilor este deosebită. Il colore degli occhi è speciale.
Numele câinelui este Nero. Il nome del cane è Nero.
Omul este prietenul câinilorL'uomo è l'amico dei cani.
Mașina tatălui meu este nouă. L'auto di mio padre è nuova.
Suntem pe urmele taților noștri. Stiamo su le orme dei nostri padri.

            4. Dativo - risponde alla domanda:  a chi?


I-am dat băiatului un cadou. Ho fatto un regalo al ragazzo.
Le-am dat băieților un cadou. Ho fatto un regalo ai ragazzi.
Am pus câinelui apă. Ho messo  l'acqua al cane.
Am pus câinilor apă. Ho messo l'acqua ai cani.
Numele tatălui meu este Ioan. Il nome di mio padre è John.

            5. Vocativo- è il caso in cui ci rivolgiamo direttamente a qualcuno


Tata, mă ajuți? Papà, mi  aiuti?
Domnule, ai pierdut portofelul! Signore, hai perso il portafoglio!
Băiatule, fii atent! Ragazzo, stai attento!
Băieților, veniți aici! Ragazzi, venite qui!

                                     Test
Pune articole hotărâte corecte la următoarele substantive masculine:
Metti articoli determinativi corretti nei seguenti nomi maschili:

(Copac)............... a înflorit. L'albero è sbocciato.
(Copaci) ...............   au înflorit.Gli alberi fiorirono.
Acesta este (prieten) ...............meu.Questo è il mio amico.
Aceștia sunt (prieteni)............... mei.Questi sono i miei amici.
(Nor) ...............a trecut.La nuvola è passata.
Mama a gătit  (cocoș)............... la cuptor. Mia madre ha cucinato il gallo nel forno.
Merg cu (amic)............... meu la cinema.Vado al cinema con il mio amico.
Am realizat un film despre (profesori)............... mei.Ho fatto un film sui miei insegnanti.
Am uitat numele (avocat)................Ho dimenticato il nome dell'avvocato.
Am spus povestea (copil)................Ho raccontato la storia del bambino.
(Domni)..............., ședința s-a terminat!Signori, l'incontro è finito!



E difficile comprendere? Spero di no....😄      Tanti baci!

Sa fii profesor in ziua de azi...

    Unde a disparut statutul de profesor? Om respectat de comunitate si de elevi...om care mergea la munca cu drag...gandindu-se ca o sa-i invete pe elevi un lucru nou...ca ei o sa fie atenti si dornici de a invata...Unde a disparut elevul de altadata? Care isi respecta profesorul, il saluta cand trecea pe langa el sau macar,  daca nu se intamplau astea, nu avea tupeul de a fi obraznic pe fata...de a-l injura pe fata...de a-l ameninta pe fata...
    Un profesor in ziua de azi nu mai  inseamna nimic, doar o carpa cu care elevii isi sterg pantofii...si toate astea din cauza noastra, a profesorilor. Noi ne plangem de elevii nostri, dar noi suntem cei care am provocat situatia asta si se pare ca o sa facem situatia si mai grava...
    Avem intr-o proportie alarmanta elevi care nu invata nimic, dar trec clasa fara probleme. Din vina cui? Din vina noastra...Pentru ce sa invete daca nu este necesar? Daca le merge la fel de bine si neinvatand. Ei stiu ca oricum la sfarsitul semestrului media le va fi incheiata cu 5, asa ca pot tot semestrul sa  piarda vremea, sa fie aerieni, sa doarma, ba mai mult, sa deranjeze orele si pe cei putini care au ramas cu dorinta de a invata si, cel mai grav, sa scoata profesorul din minti prin tampeniile pe care le fac, prin neintrerupta vorbaraie din timpul orelor.(vorbesc intr-una, neintreruuuuuuuupt !
 Sa fie obraznic cu profesorul a devenit o placere pentru elevul de azi. E placerea lui cea mai mare sa-l vada ca urla, ca se enerveaza.Asa are atentia toata asupra lui...
    In mana profesorului nu a ramas nicio arma impotriva elevilor indisciplinati; il scoti afara de la ora si iti zice in fata ca nu vrea sa iasa sau, in timp ce unii scriu, sta si se uita la tine si-ti zice clar ca nu vrea.         La toate astea adaugam parintii care sunt  pasivi, nu se intereseaza deloc de situatia copilului (doar atunci cand ii vede corigenta- si atunci e prea tarziu) sau  n-au autoritate in fata lor.
    Cred ca ar trebui sa responsabilizam elevii. Trebuie sa invete ca totul se plateste, ca nu vine nimic in viata gratis, fara efort, fara munca. Sa fie constienti ca, atunci cand iau 4, nu e vina profesorului ,ci a lui ca nu a citit nimic. 
    Astazi le-am dus tezele...mizerabile..unul s-a laudat ca el n-a citit nic ( a luat 4), asa de sincer (cu tupeu) a spus..si era asa multumit de el...In clasa a V-a,  din 13 elevi, jumatate au luat 5..si nu erau preocupati deloc, tristi...asa elevi n-am mai vazut...
          Cu noua lege care spune ca vom fi platiti in functie de rezultatele elevilor, ii vom face pe toti genii, vor primi toti numai de 10. And this is the way for us to hell!!! O sa spunem categoric ,,elevul nostru, stapanul nostru!'' Pentru ca vor fi putini profesorii care isi vor risca postul, lasand elevi corigenti. Oare v-ati gandit dlor parlamentari cum se va face evaluarea elevilor? Oare o sa fie toti profesorii obiectivi???Pentru ca o sa aiba tot interesul sa fie subiectivi...
         Umila mea parere: asa cum eu trebuie sa muncesc ca sa am ce manca, tot asa elevul trebuie sa invete ca sa treaca clasa...daca nu, sa moara de foame! Sa fie constient ca ceea ce-si face, cu mana lui isi face.Si depinde numai de el ...
   Daca toti colegii am fi de parerea asta, ne-ar merge mult mai bine tuturor. Nu am avea o gramada de analfabeti care ajung sa aiba in mana pana si  o diploma de laureat.
    E mult de discutat pe tema asta, si nu mai am chef...
    I can't get no..satisfaction..an I try..an try...