Limba și literatura română pentru clasele V-VIII

Fotografia mea
Găsiți pe această pagină de blog noțiuni explicate simplu, logic și clar, exerciții rezolvate în comentarii, modele de rezolvare a exercițiilor de la E.N. pe itemi, lecturi suplimentare necesare, rezumate, exemplificarea valorilor regăsite în textele literare studiate în gimnaziu și multe altele utile studiului limbii române. Pe scurt, aveți aici toate pârghiile necesare pentru a vă pregăti pentru evaluare. Pentru o vizualizare detaliată a materialelor, afișați vizualizarea pentru web, pe care o regăsiți la subsolul paginii!

02 aprilie 2025

Asocierea textului ,,Băiatul cu pijamale în dungi” de John Boyne

        Textul- suport poate fi asociat cu opera ,,Hoțul de cărți” de Markus Zusak deoarece explorează teme similare precum prietenia în condiții extreme, Holocaustul, inocența copilărească și confruntarea cu nedreptatea.

        În primul text, Bruno și Shmuel își întrețin o prietenie transcendentă, deși sunt separați de un gard de sărmă și de realități sociale brutale.

        În al doilea text, Liesel Meminger se împrietenește cu Rudy și împreună reușesc să depășească cruditatea lumii și a războiului.

        Bruno îi aduce de mîncare lui Shmuel la gardul lagărului și încearcă să-l ajute, ignorând pericolul. Liesel și Rudy își păstrează inocența copilăriei jucandu-se pe străzile împânzite de naziștii care îi căutau pe evrei.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu